Poradnik: Jak wypełnić formularz do Budżetu Obywatelskiego?

Ciekawy pomysł na projekt to jedno. Równie ważne jest właściwe wypełnienie formularza. Do 25 lutego będą przyjmowane wnioski do Budżetu Obywatelskiego, ale nie warto czekać na ostatnią chwilę. Formularz zawiera pola, dzięki którym możesz w łatwy sposób opisać swój pomysł.

 

Poniżej znajdziesz pomocne informacje, które pomogą Ci prawidłowo wypełnić formularz:

 

1. Pobierz aktualny formularz. Możesz go wypełnić elektronicznie lub wydrukować i wypełnić w formie papierowej. Uzupełnij wszystkie wymagane pola formularza. Koniecznie wpisz swój adres e-mail lub numer telefonu. Dzięki temu pracownicy urzędu będą mogli się z Tobą skontaktować.

2. Wymyśl nazwę projektu, która będzie oddawała jego treść, ale też będzie atrakcyjna i zrozumiała. Najlepiej, żeby nie była za długa - maksymalnie 10 słów.

3. Zastanów się czy Twój pomysł odpowiada na potrzeby mieszkańców tylko jednego wybranego rejonu miasta? Czy może jest to pomysł ogólnomiejski, z którego będą korzystać tyszanie z co najmniej dwóch okręgów konsultacyjnych?

4. Określ jego lokalizację. Sprawdź czyją własnością jest teren, na którym ma być zlokalizowane Twoje zadanie. Pamiętaj, że pomysły powinny być zgłaszane na terenach, na których gmina może realizować działania, czyli posiada tytuł prawny do dysponowania danym terenem. Należy dołączyć do wniosku mapkę z lokalizacją zadania. Gdy jest to konieczne dołącz również zgodę spółdzielni mieszkaniowej na realizację zadania lub uchwałę wspólnoty mieszkaniowej w sprawie wyrażenia zgody na realizację zadania. Jeżeli zadanie ma się odbywać na terenie szkoły lub przedszkola należy uzyskać zgodę dyrektora placówki oświatowej.

5. Opisz szczegółowo, na czym polega projekt i z jakich działań będzie się składał. Napisz również, do kogo konkretnie będą skierowane działania albo kto najbardziej skorzysta na realizacji twojego projektu. Uzasadnij potrzebę realizacji właśnie tego pomysłu - dlaczego warto go zrealizować i jakie ma znaczenie dla miasta lub lokalnej społeczności.

6. Oszacuj koszt realizacji projektu. Możesz skorzystać z dostępnych na różnych stronach internetowych cenników, możesz wysłać zapytanie do firm realizujących podobne działania lub sprawdzić w poprzednich edycjach budżetu, czy ktoś już kiedyś realizował podobne działanie. Jeżeli nie potrafisz dokładnie oszacować ile kosztują dane działania, spróbuj wykazać szacunkowe kwoty. Ostatecznej wyceny dokonają pracownicy urzędu, którzy merytorycznie zajmują się takimi działaniami. Pamiętaj jednak, że w wyniku tej oceny, kwota może ulec zmianie.

7. Dołącz listę poparcia. O swoim pomyśle porozmawiaj z rodziną, sąsiadami, znajomymi i innymi mieszkańcami. Jeśli zgłaszasz projekt, dotyczący określonego rejonu miasta, zbierz 15 podpisów od mieszkańców, którzy popierają realizację Twojego pomysłu. Jeżeli zgłaszasz projekt ogólnomiejski, potrzebujesz 40 podpisów mieszkańców. Na liście poparcia nie może widnieć podpis autora projektu. Wypełnioną listę poparcia dołącz do zgłaszanego projektu.

8. Dołącz dodatkowe załączniki. Możesz załączyć zdjęcia, rysunki, szczegółowy program warsztatów, wycenę lub inne informacje, które mogą ciekawie zaprezentować Twój pomysł. Jeżeli załączniki mają charakter utworu, musisz załączać również zgodę na wykorzystanie ich w celu realizacji budżetu obywatelskiego i publikacji. Nie zapomnij o dołączeniu załączników obowiązkowych: mapki lokalizacji, list poparcia oraz zgody opiekuna prawnego – gdy autorem projektu jest osoba małoletnia.

10. Zgłoszenia projektu możesz dokonać do 25 lutego 2021 r.:

 

 Pamiętaj, że możesz zgłosić dowolną liczbę pomysłów!

INFORMACJA DOTYCZĄCA PLIKÓW COOKIES

Nasza witryna wykorzystuje pliki cookies, m.in. w celach statystycznych. Jeżeli nie chcesz, by były one zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Dowiedz się w jaki sposób przetwarzamy Twoje dane osobowe w Urzędzie Miasta Tychy oraz jakie masz związane z tym prawa - wejdź.

X